Pentru toti cei care sunt departe de casa si pentru cei care, in Romania, inca ii asteapta

Pentru toti cei care sunt departe de casa si pentru cei care, in Romania, inca ii asteapta. Pentru toti cei care au plecat la munca in strainatate, sperand la o viata mai buna pentru ei si pentru familiile lor. 

DEPARTE DE CASĂ,
 
Printre străini,

Dorul mă apasă

Și n-am rădăcini.


Îmi e dor de mama,

Ea mă alina.

Să pot s-alung spaima

Zău, mi-aș da și inima.


Trimite pe Facebook:

 

 România dragă,

Îmi e dor de tine,

Cine să-nțeleagă

Unde e mai bine?


Am plecat sperând

Banul să-l câștig,

Am rămas plângând

Și-mi vine să strig. 


Căci nicicând străinul,

Nu-i fratele meu. 

Și îmi vărs preaplinul

Către Dumnezeu. 


Mă visez acasă

Și noaptea e grea,

Dorul nu mă lasă

Să mă rup de ea.


Nimeni nu mă-ntreabă

Dacă îmi e bine,

Dacă am o slujbă

Sau sunt ca un câine. 


Nimeni nu mă-ntreabă

Dacă am mâncat,

Însă toți mă ceartă

Fiindcă am plecat. 


Sunt al nimănui

Acolo și aici

Și așa mă chinui

Cu dureri și frici. 


De-ar veni și vremea

Când în țara mea

Hoții, boierimea,

Poate vor cădea! 


Să mă pot întoarce

De unde-am plecat,

Și să spun: îmi place

Cum ne-am vindecat.


Dar până atunci,

Mai muncesc puțin,

Mai primesc porunci,

De la un străin. 


DEPARTE DE CASĂ,
 
Printre străini,

Dorul mă apasă

Și n-am rădăcini.

Trimite pe Facebook:

 

 Aproape ca nu mai exista familie in Romania care sa nu aiba macar un membru plecat la munca prin alte tari. Unii pleaca pentru ca spera la o viata mai buna, altii pentru ca au nevoie urgenta de bani, altii pur si simplu pentru ca s-au saturat de atata hotie, de minciuni, de bataie de joc. 

Indiferent de motivele pentru care decid oamenii sa ia drumul strainatatii, mai devreme sau mai tarziu vine clipa cand li se face dor de tara, de oamenii pe care i-au lasat acasa, de tot ce a insemnat viata lor inainte de plecare. 

Atunci noptile devin mai lungi, somnul vine mai greu, gandurile ii apasa. Incep sa isi dea seama ca strainii nu ii vor accepta niciodata pe deplin si nu ii vor trata ca pe niste frati. 

Inteleg ca nici acasa, in Romania, nu se vor mai putea acomoda vreodata pe deplin si asta din cauza ca au vazut pe afara ca se poate trai in armonie cu vecinii, ca poti fi tratat cu respect la munca, in trafic si oriunde mergi, ca serviciile medicale sunt la nivel inalt, ca exista sanse reale la scoala pentru fiecare copil si asa mai departe. 

E tare grea viata cand simti ca nu mai ai radacini. Cand iti dai seama ca ai portofelul/cardul in strainanate, iar inima acasa, in Romania. Ai vrea sa te imparti intre viata mai buna pe care o duci in occident si viata pe care ai dus-o candva alaturi de cei dragi, vorbind limba ta si intelegandu-i pe cei din jur. 

Unii aleg sa se intoarca acasa dupa cativa ani. Altii raman in strainatate - fie ca nu mai au pe nimeni in tara, fie ca se sacrifica pentru cei ramasi acasa sau pentru a le oferi copiilor o viata mai buna acolo unde s-au stabilit. 

Cert este ca putini dintre cei plecati la munca in afara tarii isi vor mai gasi vreodata linistea si fericirea adevarata. Inima lor va fi mereu impartita intre dorul de casa si dorinta de a trai mai bine. 

E greu, e trist, e cumplit de dureros. 

Priveste-i cu intelegere pe cei care au ales drumul strainatatii. Nu stii ce dureri poarta in suflet, ce drame i-au impins spre alte tari, ce doruri ii macina la interior. Nu ii judeca! 





Trimite pe Facebook:




Astăzi vreau să vă adresez câteva cuvinte calde și încurajatoare. Este un mesaj special, dedicat tuturor celor care sunt departe de casă, într-o țară străină, și celor care încă îi așteaptă cu drag în inima României.

Sunt conștient că departe de casă, dorul și dorința de a fi alături de cei dragi sunt resimțite mai puternic. Fie că sunteți plecați pentru a vă căuta un trai mai bun, pentru a vă urma visurile sau pentru a explora lumea, știu că fiecare pas făcut departe de țară vă umple sufletul cu amestecuri complexe de emoții. Există clipe în care inima voastră suspină după străzile cunoscute, mirosul inconfundabil al casei sau vocea plină de dragoste a celor dragi.

Dar să știți că nu sunteți singuri în această călătorie. În spatele vostru, acolo în România, rămân oameni care vă iubesc și vă așteaptă cu nerăbdare. Fiecare dintre ei vă poartă în gând și vă trimite o rază de lumină caldă, îmbrățișări nevăzute și cuvinte de încurajare. Sufletele voastre sunt conectate prin fire invizibile, iar distanța fizică nu poate diminua puterea iubirii și dorului care îi leagă.

În România, familiile și prietenii voștri sunt mândri de voi. Vă admiră curajul și hotărârea de a merge în necunoscut, de a înfrunta obstacolele și de a construi o nouă viață într-un alt colț al lumii. Știu că sacrificiile pe care le faceți sunt mari și că drumul pe care ați ales să mergeți nu este întotdeauna ușor. Dar sunteți puternici și determinați, iar aceste calități vă vor călăuzi mereu pe cărările voastre.

Nu uitați să vă amintiți de fiecare reușită mică sau mare pe care o obțineți, de fiecare zi în care vă depășiți limitele și de fiecare pas înainte pe care îl faceți. Fiecare moment de triumf aduce o rază de bucurie în inimile celor care vă iubesc. Fiecare obstacol depășit este o dovadă a puterii voastre interioare și a determinării voastre de a învinge.

Vă încurajez să vă sprijiniți unul pe altul, să vă păstrați legăturile strânse cu familiile și prietenii voștri din România și să vă susțineți în fiecare clipă. Fiecare telefon, fiecare mesaj sau video apel creează un pod care traversează distanța și aduce împreună inimile voastre. Fiecare întâlnire în persoană devine un moment de bucurie nemărginită și o îmbrățișare mult așteptată.

Indiferent de cât de departe sunteți, România rămâne mereu acasă pentru voi. Iubirea și căldura țării voastre vă însoțesc în fiecare zi, în fiecare amintire și în fiecare vis pe care îl îmbrățișați. Pământul strămoșesc vă așteaptă cu brațele deschise, gata să vă primească laolaltă cu zâmbete și lacrimi de bucurie.

Așadar, dragii mei, să știți că sunteți iubiți și apreciați. În inima României, rămâneți mereu parte integrantă a identității noastre naționale. Indiferent de distanță și timp, sunteți o legătură vie între două lumi și un exemplu de curaj și perseverență pentru noi toți.


Comentarii